صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۱
کد خبر: 10570
گزارشگر: 213
۶۶۸
۰
۰
۳
سرپرست فرمانداری هیرمند از نامشخص بودن هویت قاتلان خبر داد

قتل مرزبان ایرانی در درگیری مرزی با طالبان

قتل مرزبان ایرانی در درگیری مرزی با طالبان
در درگیری مرزی روز گذشته در مرز افغانستان، گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان منطقه سیستان احتمالا به دست اشرار و نیروهای طالبان به قتل رسیده است.

به گزارش آسیانیوز، سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند گفت: ابعاد درگیری مرزی روز گذشته و شهادت مرزبان جمهوری اسلامی در حال بررسی است و بازداشت ۲ مرزبان ایرانی از سوی طالبان صحت ندارد.

رکنا نوشت میثم برازنده ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان منطقه سیستان، اظهار داشت: این شهید گرانقدر روز گذشته در پی تعرض افراد ناشناس از طریق خاک کشور افغانستان سمت برجک مرزبانی در نقطه صفر مرزی شهرستان هیرمند به شهادت رسید.

سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند با اشاره به اینکه هویت مهاجمان در دست بررسی است، افزود: در این رابطه اخباری در فضای مجازی در حال انتشار است که این حادثه تلخ را درگیری نیروهای طالبان با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تلقی کرده‌اند و این در حالی است که ابعاد حادثه هنوز روشن نشده و موضوع از طریق مراجع امنیتی در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای غیور مرزبانی پاسخ هرگونه تجاوز مرزی محکم و قاطع خواهند داد، افزود: همچنین خبر دیگری از شب گذشته مبنی بر "بازداشت دو سرباز مرزبانی توسط طالبان " در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از اساس شایعه بوده و تکذیب می‌شود.

گفتنی است، گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان هنگ مرزی زابل گروهان مرزی هیرمند شامگاه سه‌شنبه در پی درگیری با اشرار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد./

https://www.asianews.ir/u/779
اخبار مرتبط
تلفات زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر جنوب‌شرق افغانستان به بیش از هزار کشته و هزاران مجروح رسیده است که با ادامه آوار برداری افزایش خواهد یافت.
خودرو حامل کارکنان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، بعدازظهر یکشنبه، ۲۲ خرداد، در ناحیه دهم این شهر، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که طی آن، چهار کارمند فرودگاه کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.
سهراب عضو جبهه ملی مقاومت پنجشیر، برای آسیب نرسیدن به خانواده‌اش تسلیم شد، اما طالبان او و خواهرش را به طرز فجیعی تیرباران کردند.
هم‌زمان با افزایش فعالیت جریان‌های ضد طالبان، این گروه تلاش می‌کنند با پیشنهاد امتیازهای مالی و مصونیت جانی، شماری از خلبان‌های دولت پیشین افغانستان و خلبان‌های بازنشسته را به کار دعوت کنند.
انتشار تصاویر و ویدیوهایی، از تحرکات نظامی و جنگی در مرز ایران و افغانستان خبر می دهند؛ در حالی که صف‌آرایی و استقرار نیروهای لشکر ٨٨ زرهی زاهدان نشان از حرکت به سوی مرز افغانستان است.
به نقل از منابع محلی طالبان در پی تنش با نیروهای مرزی ایران یک خودروی نظامی ایرانی را تصاحب کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید